Denne internationale standard fastlægger de termer og definitioner, der gælder for alle standarder for kvalitetsledelse og kvalitetsledelsessystemer udarbejdet af ISO/TC 176. Standarden kan anvendes sammen med ISO 9004 og ISO 9001 som en hjælp til at udvikle et sammenhængende kvalitetsledelsessystem.
Denne internationale standard kan anvendes af alle organisationer uanset størrelse, kompleksitet
eller forretningsmodel. Hensigten med standarden er at øge en organisations bevidsthed om dens pligter og forpligtelse til at opfylde kunders og interessenters behov og forventninger og til at opnå tilfredshed med dens produkter og ydelser.
Formålet med denne internationale standard er at hjælpe brugeren til at forstå de grundlæggende begreber, principper og terminologi inden for kvalitetsledelse for effektivt og hensigtsmæssigt at kunne implementere et kvalitetsledelsessystem og skabe værdi fra andre standarder for kvalitetsledelsessystemer.
Denne 4. udgave ophæver og erstatter 3. udgave (ISO 9000:2005), hvis indhold er blevet teknisk revideret.
Antal sider: 64
Udgivet: 2015-09-23
Godkendelsesdato: 2015-09-23
Internationale relationer : EN ISO 9000:2015 IDT ISO 9000:2015 IDT
ICS: 01.040.03 - Serviceydelser. Virksomhedsorganisation, virksomhedsledelse 03.100.70 - Ledelsessystemer 03.120.10 - Kvalitetsstyring
Varenummer: M288424
Komite
Dansk udvalg
DS/S-216