Denne internationale standard giver vejledning om etiske regler i organisationer . Den indgår i en serie om kundetilfredshed, de øvrige er:
• ISO 10002 Kvalitetsledelse – Kundetilfredshed – Vejledning til organisationer om klagebehandling
• ISO 10003 Kvalitetsledelse – Kundetilfredshed – Vejledning til organisationer om løsning af eksterne tvister
• ISO 10004 Kvalitetsledelse – Kundetilfredshed – Vejledning om overvågning og måling
Enhver organisation uanset type, størrelse, sektor eller de leverede produkter og tjenester. Bilag C giver vejledning specifikt til små virksomheder.
Dette dokument giver retningslinjer for planlægning, design, udvikling, implementering, vedligeholdelse og forbedring af etiske regler for kundetilfredshed.
De vigtigste ændringer sammenlignet med den forrige udgave er:
- tilpasning til ISO 9000: 2015;
- tilpasning til ISO 9001: 2015;
- forbedret justering med ISO 10002, ISO 10003 og ISO 10004.
Antal sider: 34
Udgivet: 2018-07-25
Godkendelsesdato: 2018-07-23
Internationale relationer : ISO 10001:2018 IDT
ICS: 03.120.10 - Kvalitetsstyring
Varenummer: M315640
Komite
Dansk udvalg
DS/S-216