DS/ISO 10002/Corr. 1:2009 ( Tilbagetrukket )

Kvalitetsstyring - Kundetilfredshed - Retningslinjer for behandling af klager i virksomheder


Status:
Tilbagetrukket
Type:
Rettelsesblad
Sprog:
Engelsk
Erstattet af:
Pris fra:
kr. 0,00

Beskrivelse

Denne internationale standard giver vejledning i processen til behandling af klager relateret til produkter i en virksomhed, herunder planlægning, opbygning, drift, vedligeholdelse og forbedring. Den beskrevne klagebehandlingsproces er egnet til brug som en af processerne i et overordnet kvalitetsstyringssystem.
Denne internationale standard er ikke anvendelig til tvister, som henvises til afgørelse uden for virksomheden eller til ansættelsesrelaterede tvister.
Den er desuden beregnet til at brug for virksomheder af alle størrelser og i alle sektorer. Anneks A giver vejledning til især små virksomheder.

Antal sider: 8

Udgivet: 2009-10-24

Godkendelsesdato: 2009-10-13

Tilbagetrækningsdato: 2014-12-05

Internationale relationer : ISO 10002:2004/Cor 1:2009 IDT

ICS: 03.120.10 - Kvalitetsstyring

Varenummer: M241283


Udvalg og komiteer

Komite

  • ISO/TC 176/SC 3

Dansk udvalg

DS/S-216